ساده ترین و سریع ترین ابزار نقشه برداری
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

ساده ترین و سریع ترین ابزار نقشه برداری

حتی تصور قادر بودن نقشه برداری با دقت بالا ، در هر شرایط زمانی و مکانی ، حتی در شرایط اب و هوائی نامناسب برای فتوگرامتری ( باد و باران سبک ، ابری بودن آسمان ) به روش متعارف بسیار سخت است . در این مطلب توضیحی



حتی تصور قادر بودن نقشه برداری با دقت بالا، در هر شرایط زمانی و مکانی، حتی در شراط آب و هوایی نامناسب برای فتوگرامتری (باد، باران سبک، ابری بودن آسمان) به روش های متعارف، بسیار سخت است؛ چه رسد به اینکه بتوان همۀ این کارها را با هدایت از روی زمین و با قیمتی بسیار منطقی انجام داد! در این پست به معرفی سیستم Gatewing X100 خواهیم پرداخت.

سیستم X100 کمپانی Gateway که موجب ایجاد دگرگونی های زیادی در دنیای ژئوماتیک گردیده است توانایی برداشت و پردازش تصاویر را دارا می باشد. بخش تصویر برداری از یک هواپیمایی کوچک و کم وزن بدون سرنشین و یک دوربین دیجیتال با کیفیت بالای کالیبره شده، که قادر به تهیۀ تصاویری با وضوح 5 سانتیمتر از ارتفاع 150 متری می باشد، تشکیل شده است.

یکی از دلایل قدرت این سیستم توانایی هدایت آن، از بلند کردن هواپیما تا فرود آن، به روشی کاملاً اتوماتیک می باشد؛ بنابر این نیازی به دانش خلبانی وجود ندارد! در حقیقت شما فقط بایستی منطقۀ مورد نظر برای تهیۀ نقشه و نقطۀ بلند شدن و فرود آمدن را مشخص نمایید. فقط کافیست منطقۀ مورد نظر برای اسکن را از طریق یک نرم افزار، برنامه ریزی نموده، هواپیما را به پرواز در آورده و نظاره گر پروازهای موازی X100 برای پوشش منطقۀ مورد نظر باشید. منطقۀ تصویر برداری شده در هر خط پرواز با منطقۀ تصویر برداری شدۀ خط پرواز کناری 75% همپوشانی دارد. ایستگاه کنترل زمینی امکان مشاهدۀ روند پرواز و چک کردن اولیۀ عکس ها را فراهم می سازد. این سیستم در یک بار پرواز توانایی تهیۀ نقشه از مساحتی معادل 1.5 کیلومتر مربع را دارد.

هم چنین به خاطر مواد بکار رفته در ساخت این هواپیما، X100 امن ترین هواپیمای بدون سرنشینی است که تاکنون ساخته شده است. این سیستم در شرایط آب و هوایی سرد، گرم، بارش سبک باران و وزش باد تا سرعتی معادل 65 کیلومتر در ساعت، به خوبی عمل می کند. X100 مجموعۀ این تکنولوژی ها را جمع آوری کرده در حالی که وزن آن تنها 2کیلوگرم و طول بال های آن فقط 1متر می باشد! بنابر این هرگز مشکل حمل و نقل و استفاده از آن وجود ندارد. همۀ این ویژگی ها موجب شده است که X100 به عنوان سریعترین و آسان ترین دستگاه نقشه برداری حرفه ای شناخته شود.

 

فرمت عکس های خروجی Gatewing X100 با طیف وسیعی از نرم افزارهای تبدیل تصاویر با کیفیت بالا به ارتوفتو و مدل رقومی زمین (DTM) سازگاری دارد. نکتۀ قابل توجه در قسمت پردازش تصویر این سیستم، کاملاً اتوماتیک بودن آن می باشد. عاری بودن عکس های تهیه شده توسط این سیستم از بسیاری از خطاهای متعارف در فتوگرامتری، از نکات مثبت دیگر این سیستم می باشد.

 

 

لطفا بر روی آیکن گوگل پلاس (g+1) کلیک نمایید و  ما را در گوگل محبوب کنید .





:: برچسب‌ها:
ساده , ترین , و , سریع , ترین , ابزار , نقشه برداری ,
:: بازدید از این مطلب : 7873
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : محمد اژدهاکش
ت : شنبه 11 بهمن 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی